Louis Nielsen: Vi runder omsætning på 1 milliard i år
Topchef vil sælge hver anden danske brille i 2020.
Derfor tør direktør Mads Nygaard godt love, at kæden, som er den største optikerkæde i Danmark, passerer en milliard i omsætning i år.
Samtidig stiller han et ambitiøst mål op for virksomheden med en plan om, at Louis Nielsen skal sælge hver anden brille på det danske marked i 2020.
- Det er klart, at målet om 50 pct. af kunderne er noget, jeg stresser organisationen med. Men vi har gang i så mange gode ting. Derfor vokser vi. Senest har vi investeret et tocifret millionbeløb i at gøre vores synsprøver mere omfattende med synsfeltscannere, der afslører flere snigende sygdomme og dermed bidrager til en endnu bedre behandling af kundernes øjne. Bl. a. dén investering skal være med til at flytte os, siger Mads Nygaard til Børsen.
Louis Nielsen blev i 2005 overtaget af den engelske kæde Specsavers, og siden da er virksomhedens omsætning tredoblet og markedsandelen øget fra syv til 37 pct.